40 stron internetowych wprowadzi opłaty za dostęp do treści - artykułów, galerii, komentarzy

czwartek, 19 lipca 2012


Obecnie chyba dla każdego jest naturalnie, że dostęp do informacji opublikowanych w internecie - artykułów, aktualności, poradników czy galerii zdjęć - jest zupełnie darmowy. Serwisy internetowe zarabiają przez wyświetlanie reklam, a ich użytkownicy mogą w zamian za ich oglądanie uzyskiwać dostęp do wszystkich treści. Taki model biznesowy przechodzi do lamusa i już po wakacjach 40 polskich serwisów przestanie serwować darmowe treści.

Od 6 września by uzyskać pełny dostęp do stron Polskiego Radia, Gazety Wyborczej, Agory, Super Expressu, Muratora, Czterech kątów oraz Poradnika Zdrowie trzeba będzie zapłacić abonament. Tygodniowy będzie kosztować 9,90 zł, miesięczny -- 19,90 złotych, a roczny 199 złotych. Uiszczenie opłaty odblokuje dostęp do artykułów, wiadomości, zdjęć, poradników, a nawet całych działów wspomnianych serwisów.
Możliwość zapłacenia jednego abonament dla tak dużej liczby stron jest możliwa dlatego, że wydawcy ich wszystkich -- Agora SA, Murator SA, Ringier Axel Springer Polska, Polskapresse, Media Regionalne, Edytor i Polskie Radio -- zdecydowali się na skorzystanie z jednej platformy - oferowanej przez słowacką firmę Piano Media. By uzyskać dostęp do płatnych treści trzeba będzie się zarejestrować w tej usłudze i zalogować -- na wszystkich stronach za pomocą tej samej nazwy użytkownika i jednego hasła.Mimo wniesienia opłat we wspomnianych serwisach internetowych nadal będą wyświetlane reklamy. Co prawda ich wydawcy nie wykluczają wyrzucenia ich w przyszłości, jeżeli będą chcieli tego użytkownicy, ale jak na razie w tej kwestii wszystko zostanie po staremu. Osoby płacące abonament dostaną po prostu dostęp do większej liczby materiałów i tekstów zarezerwowanych dotychczas dla wydań papierowych (w przypadku serwisów niektórych gazet i dzienników).


Reklamy w internecie najwyraźniej przestają się opłacać i to nie tylko firmom promującym się na Facebooku, ale jak widać także tym utrzymującym swoje serwisy internetowe z reklam. Z drugiej strony niemałe znaczenie ma także spadek popularności tradycyjnych mediów - prasy i radia. Być może serwisy internetowe z płatnymi treściami za jakiś całkiem zastąpią gazety i programy radiowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 

Translate

Blogger news

Blogroll

Most Reading